ترسیم نقش نظام تربیت معلم در زمینه سازی ظهور و تأسیس حکومت جهانی امام عصر (عج) |
کد مقاله : 1041-HMBGDE |
نویسندگان |
سیدمحمد سیدکلان *1، لیلا عیاری2، نرگس باقرشیرودی3 1گروه آموزش ابتدایی، مدرس دانشگاه فرهنگیان اردبیل 2گروه آموزش ابتدایی - دانشگاه فرهنگیان 3گروه آموزش ابتدایی |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش، ارائه مدل مفهومی با موضوعیت نقش تربیت معلم در زمینه سازی ظهور و تأسیس حکومت جهانی امام عصر (عج ا..) بوده است. روش پژوهش از نوع تحقیقات بنیادی و با روش کیفی انجام شده است. جامعهآماری این تحقیق، تفکرات و اندیشههای نوین در عرصهی زمینه سازی ظهور و تأسیس حکومت جهانی امام عصر (عج) با نگاه ویژه به نقش نظام تربیت معلم است که در قالب اسنادی همچون؛ کتب، مقالات، و سایتهای اینترنتی در زمینه مهدویت مطرح شده و نگارنده با مراجعه به این جامعهآماری نمونههای مرتبط را به صورت عمدی و هدفمند گزینش نموده و با بررسی و تلخیص و تحلیل محتوا و نتیجهگیری از آنها، مبادرت به ارائه مدل مفهومی نموده است که ماحصل آن ترسیم الگوی پیشنهادی در راستای زمینه سازی ظهور با راهبردها و راهکارهای مناسب (بسترها، راهبردها و برآیندها) در سطوح مختلف مدیریتی نظام تربیت معلم می باشد. در نتیجه، محققان با این مفروضه بنیادی که زمینه سازی برای ظهور و تأسیس حکومت جهانی امام عصر (عج) در یک نظام تربیتی پویا قابل تحقق است؛ می توان با تربیت معلمان در تراز جمهوری اسلامی- ایرانی، دانش آموزان را برای ظهور آن حضرت (عج) آماده کرد. |
کلیدواژه ها |
نظام تربیت معلم، زمینه سازی ظهور، تأسیس حکومت جهانی، امام عصر (عج) |
وضعیت: پذیرفته شده |